Mattens konstiga hobby

Ja, eller vad säger man om detta....
Antagligen inte många som ser vad detta är?
Jo, delar av Lilla mej!! Upphängd till allmänt beskådande i gardinen och alldeles för högt upp för mig att nå. Hennes sk hobby består i att först kamma mig (😒) och sen blir hon jätteglad om kammen blir alldeles full av hår (undrar om katter kan bli hårlösa😮). Sedan står hon vid diskbänken och gör något som hon kallar för tovor (och hon som blir alldeles till sig när jag får sådana i pälsen, alltså i bland vet man inte om man ska skratta eller gråta). Men då är jag upptagen med att nedlägga mitt byte, någon slags pinne som matten frikostigt förärat mig (snåljåp!!) Ja, den är ju ätbar och smakar gott, men går ju alldeles för snabbt att äta upp!
Måste försöka förhandla till mig en bättre deal!
Matten säger att det heter tova, inte tovor, och att det minsann är hjärtan hon tovat av min päls, visst är hon duktig!? (Obs, ironi)
 
Men nog om matten, mer om mig😍, vad har prinsessan gjort idag?
Jo detta.....
Legat på min favoritplats i fönstret och hållit koll.....
Inspekterat vad hussen sysslat med, kolla en jättestor toalett bara till mig😃hussen är för snäll😍...
Tagit det lite lugnt ute...
Tuggat lite på min favoritblomma(och matten blir inte arg alls😍)
Alltså en helt vanlig dag i prinsessans liv..
Mjau på er.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0