Husse leker och jag får inte vara med!

Igår hade jag roligt må ni tro!
En ny lekplats uppenbarade sig.... Trodde jag, ja...
Jag fick inte gå in dit för att kolla läget, men hussen låg mitt i alltihopa och lekte med rör och vatten och en massa roliga saker. Mycket nya ord fick jag oxå lära mig, fast de får jag inte skriva här för matten... 
Men mellan alla dem orden hann jag urskilja nåt om tätt avlopp och översvämningsskydd och diskmaskin..
 
Och medan hussen var och letade efter något så passade jag på att undersöka stället, vet ni att det är ett väldigt intressant utrymme under köksskåpen? Men rätt som det var när jag som bäst höll på att utforska det så rörde sig nåt intressant i köket och det måste man ju undersöka! Lurad! Det var bara matten med min fjäderleksak - är det inte tarvligt att utnyttja ens svagheter på detta sätt😾
Men jag höll mig i närheten av hussen hela tiden ifall en nytt tillfälle skulle dyka upp, men icke....
 
Undrar om det där som hussen höll på med hänger ihop med att matten lekte med vatten i en balja med lödder, en massa glas och mina matskålar!!
Fast matten använde inte sådana ord som husse använde senare så hon måste ha tyckt att det var jättekul att leka med vatten.... Dessa människor, själv håller jag mig så långt borta från större vattensamlingar som jag kan. Matten kan ju få för sig dumheter som inbegriper lödder, vatten och MIG hemska tanke.
Det var faktiskt ett tag sedan sist nu, matten kanske har glömt bort det? Schh, inte så högt, vi vill INTE påminna henne.
Synd att matten inte tog kort på hussen för det såg ganska kul ut, inte för att han skrattade eller ens drog på munnen, men prinsessan av Kattisavan tyckte det var lärorikt och intressant.
 
Tass och Hej på er 😸
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0