Härliga sommar!

Vad skönt det är när solen skiner och man får ligga ute i skuggan under några träd eller i mattens rabatter och titta på alla fåglar som man inte orkar jaga... Näe, det är för skönt att ligga kvar i skuggan och bara njuta!
Matten bara tjatar om att jag måste komma ihåg att dricka och sätter ut fat lite här och där och flyttar runt dem om jag flyttar mig... Missen like!! Hon följer min minsta vink, den där matten ;)
 
Fast jag blev lite sur på matten idag!!
Rätt vad det var kom mellanhusse O älgande genom buskarna där jag i godan ro låg och mådde som bäst och helt sonika sa att jag skulle komma in!! Upprörande, det är vad det är!! Jo, då hade matten bestämt att hon  och småhussarna skulle hälsa på hos farmor och farfar!! Men fick jag följa med? Icke sa Nicke! Jag fick avbryta mitt härliga uteliv för att bli instängd i huset medan de roade sig och fikade!! Matten sa att det bara var bra att jag fick vara inne en stund för att ta det lugnt och äta mat och kanske äntligen få tid att dricka vatten!
Hmmm.....
Ja, till deras försvar så var de inte borta så länge och de satte faktiskt på radion innan de for. Det är ganska skönt att slappa på soffan och höra att det låter någonstans, men maten de la upp!! Kan kanske bara säga att den lämnade övrigt att önska!!
Där har jag en hel del att jobba med faktiskt, de verkar inte alls oroliga att stackars lilla mej ska svälta ihjäl...
Matten väger mig ibland och det senaste halvåret har jag faktiskt legat i princip stilla på 5,3 kilo! En del påstår att jag måste vara tjock som väger så mycket, men jag har hört att vår pappa minsann inte är någon lättviktare han heller (om jag inte är felinformerad) även om jag nu väger mer än mamma... Och matten brukar försvara mig och säga att jag inte alls är tjock utan att jag är den finaste goaste katten som finns och väger precis som jag ska!
 
Fast jag var faktiskt hos veterinären i februari och fick ett stick av något som påminde om en penna.... matte sa nåt om vax eller nåt, ja, det var för att jag inte skulle bli sjuk så det var nog nåt bra i alla fall.. Men det var ju inte det jag skulle berätta. : Jag hörde matten prata med veterinären om min vikt, hon ville höra vad veterinären tyckte... Han klämde och kände och lyfte och..... JAG ÄR INTE TJOCK!! HA därmed är det dementerat ;)... Han tyckte att jag var väl sammansatt och att jag inte alls vägde för mycket. Tydligen är det inte varje dag de får se en sån ståtlig och fin katt där :)....
 
Bilderna är inte på väg än.... men jag hoppas att jag ska få lite hjälp med dem här framöver... Jag förstår inte vad matten GÖR om dagarna, det tar ju inte lång stund om hon bara fick ändan ur vagnen!! Ja, ja, jag får tjata lite på henne och titta på henne så som bara jag kan ;) Fast jag hoppas att hennes bakdel har lossnat tills nästa gång jag vill uppdatera bloggen.... hmm... MATTE!!   MAAAAATTE!   Näe, jag får gå och kolla vad hon gör!
 
Tass på er från Prinsessan av Kattisavan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vad roligt att få höra lite nyheter om hur Prinsessan har det! ♥ *me like*

Det verkar som om Prinsessan har allt under kontroll, tom husse som snällt går upp kl 3 varje vardag för att ge vackraste Prinsessan mat.

Verkligen imponerande vikt måste jag säga, där ligger mamma Marussia i lä. Men så var båda tjejerna ordentligt stora när dom föddes. ♥♥

Det låter bra att Yin har koll på Kira, så ska det vara - och så har det väl alltid varit om jag inte minns fel? ;)

Här händer det ev saker, om allt går som jag hoppas på kommer mamma Marussia snart få träffa en snygg ung hane och förhoppningsvis blir det en kull kattungar här så småningom.

Busfröet Ella får vänta ett tag då jag inte har hittat rätt hane till henne.

Många kramar till er alla och till Prinsessan Yin många stora pussar och mamma Marussia + resten av klanen skickar många nospussar! ♥ *kram*

2013-08-05 @ 19:58:16
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Sunny

Ja, visst är det skönt att vara ute? Jag är ute väldigt mycket men när sommaren är över kommer jag att vara inne mycket mer. Det där vita är ju så kallt! Nej, tacka vet jag barmark. Att få ligga och lurpassa på någon inte ont anande fågel är det bästa jag vet! :-)

Vilken stor storasyrra jag har. Alla som sett mig tycker att jag är stor men jag väger nästan ett kilo mindre än dig. Du skulle bara se mig när jag är nyduschad, jag är så smal! Det är nog bara pälsen som gör att jag ser stor ut.

Jaså, du var också till veterinären i vintras? Det var jag med. Men hon som stack mig sade att jag inte skulle behöva göra om det förrän om två år. Skönt! Jag tycker att det var ganska stressande att åka bil. Undrar bara om matte kommer ihåg det, sjuk vill jag ju inte bli!

Kram från lillasyrran

2013-08-12 @ 13:58:26
URL: http://sunnysibiriskkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0