Yin 16 veckor!

Tänk vad tiden går ;-) Vår lilla prinsessa fyller 16 veckor!! Vid dagens vägning vägde hon 2528g!! Hon har sprängt 2500g gränsen! ;-). Och här är hon nu... kommentarer överflödiga;-)



Ingen utgång sedan sist för vi har så halkigt på gården så det är svårt att gå med en kisse i kopplet utan att dratta omkull ;-)
Hon har också upptäckt att " den där matten, hon är påhittig!! Nu har hon kommit på att blöta en handuk som hon torkar mig med, vet inte vad detta ska vara bra för, jag tittar misslynt men det verkar inte bekomma matten det minsta. Dessutom sker det varje dag!... hmm hon nämnde nåt om hår och husse... nåja låt henne hållas, hon kanske hade lite att göra ;-)"

Här har Yin fått en mjuk boll, med fjädrar, som luktar väldigt gott av kattmynta... Den blir hon alldeles tokig av, bär omkring den ; försöker "döda" den och far som ett jehu efter den...


Inte undra på då att man blir så här trött... eller är det tryggheten i husses famn som gör det ;-)



Här är det också skönt att sova...



Men strax därpå är man "på det igen" och full av liv... Bra att man har så mycket att leka med... vad det nu är, det rör sig fram och tillbaka, är mjukt och kul att bita i...



Jaha, det var Kiras svans.. hon verkar inte tycka det gör nåt iallafall.



Nu väntar veckans bad i köket, men lilla sessan ligger och sover (intet ont anande;-)) så det får vänta ett tag.

Och vad har lilla sessan gjort mer i veckan, som inte kommer att glömmas bort i brådrasket?

Hon har bitit av en tunn kabel till grabbarnas WII-konsol!! Den går till "grunkan" som registrerar rörelserna man gör med handkontrollen. Tur att hon inte fick ström isig, eller att det var en vanlig strömkabel.. Nu plockar vi undan alla synliga och smetar in med vitpeppar på de som hon kan nå. Hon har inte försökt med några andra kablar (ÄN) peppar, peppar, ta i trä...

Undrar vad hon ska lära oss härnäst?


Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Så stor Yin har blivit! Hon kommer nog bli en stor tjej! :D



Jag har helt glömt bort att fråga, hur går det med allergin, känner R av den?



Tur ändå att hon inte fick i sig ström. Bra med vitpeppar. Hoppas det räcker, annars kan jag nog komma med ett starkare förslag. ;)



Jag blir så glad när jag ser bilderna på Yin o Kira. Tänk att det har gått så bra och så snabbt. Kira är väldigt snäll o tålmodig måste jag säga! :) kram

2012-03-11 @ 22:45:06
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0