Yin är 15 veckor!!

Nu är det ett tag sedan, men inte för att det inte finns något att skriva om ;-) tvärtom!!

Nu är Yin 15 veckor (Söndag 4/3) och nu ser vi faktiskt att hon har växt en del sedan hon kom hem.


Här väger hon 2345g.


I lördags klippte vi klor och i Söndags var det först utgång sedan vägde vi lilla fröken och badade henne:-).
Kan ju inte säga att det där med bad är något hon gillar, men hon har väl insett att: "det är nåt som matten har fått för sig ska vara bra så då får jag väl finna mig i det"... läraktig dam;-)

Kloklippning går bra, storhusse håller i och avleder och matte klipper;-).


Hon är en sådan goding!! Tror ni man smälter nå när man tittar på henne medan hon sover och hon tittar upp på en och börjar spinna... åhhh... Nog visste jag att vi skulle få det bra med en katt i huset.. men Yin överträffar alla våra förväntningar... Jag kan inte låta bli att ta kort på henne för det finns alltid något hon gör som jag vill föreviga, eller en ny vinkel, eller ett nytt ställe hon utforskar... Här får ni se några få bilder av en hel bildserie som jag tog när hon låg i sackosäcken... Måste bara påpeka att hon sover, så hon ligger inte och kråmar sig som man kan tro när man ser detta. Hon låg säkert nästan 2 timmar i säcken och så fort jag trodde att jag tagit det sista kortet så ändrade hon läge och.. tja .. fram med kameran. Förövrigt lägger jag aldrig in kameran i fodralet numera, jag skulle bara slita ut det... fniss








Det går fortsatt bra med hundarna, hon har börjat försöka leka med Kira, gjort utfall och sprungit i väg för att vänta på att Kira ska följa efter och Kira har faktiskt fattat galoppen ;-). Men om Kira blir för närgången så slår Yin till henne på nosen utan klor, det ska vara på den lilla damens villkor.. hon ser väl till redan från början att de lär sig vem som bestämmer här...fniss.. Smulan tror fortfarande att det är hon...
Så här har det börjat se ut om kvällarna:


Kira låg där först, sedan hoppade Yin dit och sedan Smulan... Vi? Golvet är faktiskt inte så dumt;-)

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*gDeltas

Så otroligt roligt att höra att allt går så bra och att ni fortsätter att vara nöjd med er prinsessa. Man ska ha ett hjärta av stål för att motstå en kattunge! ;)



Fascinerande att det redan nu går så bra med hundarna och sista bilden är så otroligt underbar!!! ♥♥♥ Kan du inte vara snäll o skicka sista bilden till mig, den är så underbar! Hälsa alla! kram

2012-03-08 @ 13:45:39
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Linda

Vilka fina bilder du tagit! Kul att få se dem :) Ha det jättebra och hälsa familjen!

2012-03-09 @ 08:35:18
Postat av: Annika

hej, jag har tagit ett syskonpar av Gunilla. jag har nyligen startat en blogg om mina älsklingar. Jag har också lagt ut mycket kattbilder. Det är fina bilder du har på din katt också tycker jag. Jag håller med om att det är svårt att låta bli att fotografera dem.

Man hittar alltid nya bilder som man vill ta av de. ha det bra. Hälsningar Annika Eriksson.

2012-03-09 @ 15:30:02
URL: http://annikassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack för att ni tycker om mina bilder ;-)Annika:Jag har faktiskt varit inne på din blogg och kollat in dina fina katter!!

Ha det så bra ;-)

2012-03-09 @ 19:34:25
Postat av: Helena

Kul att det går så bra med hundarna! :) Jag tror det är lättare med vuxen hund + kattunge än vuxen katt + valp. Jag tyckte Yin och Sunny var så lika varandra tidigare, såg knappt skillnaden på dem. Men nu ser man att de faktiskt är ganska olika, Sunny har blivit ljusare i pälsen tycker jag. Systrarna verkar fortfarande vara ganska lika stora som tidigare, Yin har ju alltid varit större och är det fortfarande.

Ha det så bra! :)

2012-03-10 @ 13:42:47
URL: http://sunnysibiriskkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0