Prinsessan

Jag hade ju ett himla sjå att försöka ta ett bra kort som Yins 3-månaderskort. det var ju nästan hopplöst för Yin ville vara överallt UTOM där vi ville. Därför blev jag inte så nöjd med de bilderna men det var bara att gilla läget för prinsessan hade bestämt sig för att inte göra det enkelt för oss.
Nåväl, senare på kvällen lyckades jag ta detta kort, man ska alltså vänta tills de blir lite pömsiga!! ;-)


Hon har hittat lite favoritställen, 1 är i min korg jag brukar ta med till jobbet;-)


Alltså, vem skulle ha hjärta att ta upp henne därifrån? Näe, inte jag heller. Så därför står den på bordet och om hon absolut ska vara på bordet när vi äter eller fikar så får hon vara i korgen och det funkar faktiskt!

Det går allt bättre med Kira och Yin, så här nära kommer de varandra nu. Det kan lika gärna vara Yin som spatserar förbi Kira som tvärtom. Det började gå bättre ung. i onsdags när Yin istället för att vara rädd blev arg ;-)
Så när hon tycker att KIra är för närgången så jabbar hon bara till ett par gånger så backar Kira.



Med Smulan är det inga problem, de ligger inte direkt på varandra men de accepterar varandra, så det kanske bara är en tidsfråga ;-)


Stina och Gösta har fattat att hon inte kommer åt dem så de bryr sig inte så mycket. Fast man kan se på Göstas tofs att han inte är helt bekväm. Igår kväll låg Yin på tunnan bredvid buren och Stina satt nere alldeles innanför burgallret till slut började Yin sätta upp tassarna mot gallret då försökte Stina nypa till, så höll de på en lång stund och det verkade inte som om någon av dem blev rädd....



Ännu ett kort jag är ganska nöjd med... Ord är överflödiga...


Andreas är orolig att hon inte ska ha nog sovplatser (!!) så han har gjort iordning ett par stycken extra här och var...


Denna bädde köpte jag i måndags då Smulan tagit över den vi först köpte. Det tog till igår innan hon brydde sig om den. Det började med att hon lekte och somnade mitt i leken:


När hon sen vaknade ställde hon sig upp och började trampa och spinna för att strax därpå somna igen:


Vi har iallafall börjat begripa vad Gunilla menade när hon försökte beskriva hur livlig Yin är... det är full fart när hon är vaken, man får passa sig hela tiden när man öppnar någonstans så hon inte blir klämd eller går in där det inte är meningen att hon ska vara! Hon leker med alla leksaker och jagar runt med sina råttor, hon river ned blomkrukor, har även hunnit bada i toaletten så det blev ett oplanerat bad extra. Ja, vi har verkligen inte en tråkig stund när hon är vaken ;-). Det har även funkat bra med kloklippning, kamning och att ta på sele.

Hon fick vara ute en stund i Söndags för första gången. det var lite låg profil samtidigt som hon var väldigt nyfiken på det där kalla. Men efter en stund drog hon sig mot ytterdörren, så då gick vi in. Ska ut en stund i morgon med. Måste säga att det gick jättebra med kopplet, trodde hon skulle bli irriterad fast det kommer nog, igår hade hon ju fullt upp med att kolla in detta nya ;-)



Stilstudie ;-)



Vi vägde Yin igår och nu väger hon 2110g.






Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vilka jättefina bilder du/ni har fått till. Yin är verkligen en snabb prinsessa. ;) Jag blev inte förvånad när jag läser att hon även hunnit ramla ner i toastolen. ;)



Andreas är så snäll o omtänksam med busiga Yin! ♥ Vilken häftig prinsessbädd ni har fått tag till henne, men det är klart är man en prinsessa ska man ju ha en bädd som passar till. ;)



Så otroligt kul att se att det går så bra med alla djuren och jag är nog mest impad över hur tuff Stina o Gösta är!!



Får jag låna bilder från bloggen till min blogg?



Pussa prinsessan bus från oss alla o hälsa familjen. kram

2012-02-28 @ 10:15:04
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Susanne

Det ska jag ;-)

2012-02-28 @ 11:57:58
Postat av: Susanne

Oops, gick lite fort i förra svaret. Klart du får låna bilder!! :-)



Tack för att du tycker om bilderna! Jag har hunnit ta flera hundra bilder, hon är ju som sagt ganska snabb så jag får ta flera i en följd för att få något som man är nöjd med. Samtidigt är jag så blödig så jag har inte hjärta att ta bort några, även om de är suddiga eller bara har en halv katt med ;-) Kraaam till er alla!

2012-02-28 @ 12:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0