Jag är kär, jag är kär, jag är kääär...

Kan man bli annat i en sådan goding!? Jag lovade ju lite bilder och det finns en hel del att välja mellan redan ;-). Så här följer en liten kavalkad:

Yin börjar utforska direkt buren öppnades..


Hos Simon kände hon sig trygg redan första kvällen ;-)



Så här gick mötet mellan Yin och Smulan... Smulan ignorerade helt enkelt Yin så det har funkat jättebra!


Så här nära var hon Kira i söndags, som synes är hon inte så bekväm med det, Yin, medan Kira mest är nyfiken. Men det går bättre och bättre så till slut blir de nog kompisar ;-)



Här kollar hon in Gösta och Stina ;-)



Här ligger Andreas och gosar i min tillfälliga sovplats, under täcket ligger Yin, gissa om Andreas tyckte det var kul!

Andreas tycker det är varmt och mysigt i min ullbädd och under täcket ligger Yin ;-)


När jag kom hem från jobbet igår lade Yin beslag på min "handväska" jag brukar ha till jobbet, kanske får lämna den hemma nu?


Här utforskar hon fönstret och upptäcker att det kan vara ganska skönt att "plantera sig" i en blomkruka ;-)
Här kan man ju plantera sig ett tag ;-)

Igår tog jag tjuren vid hornen och skulle klippa klorna på Yin, så man får en rutin direkt. Så jag satte mig med henne i knät, men se det tänkte lilla gumman INTE gå med på, jag kunde göra en framtass innan jag kände att det inte var så lyckat, berömde henne och gav henne godis och släppte ned henne. Efter en stund då hon lekt en stund fick husse hålla i henne och gosa och avleda henne medan jag tog mig an de övriga klorna och det gick jättebra, så nu vet vi hur vi ska göra nästa gång. Vi vägde henne också, det slumpade sig att jag hittade en korg ungefär som den hon är van att bli vägd i hos uppfödaren och det gick som en dans! Tyvärr visade det sig att hon gått ned en del. När vi hämtade henne i lördags hade de vägt henne dagen innan och vägde då ca 1900g, nu vägde hon 1795g. Nu kan det ju bero på att hon var ganska dålig på att äta det första dygnet eller är det helt enkelt bara att våra vågar väger olika? Vi får se nästa vecka om hon tagit igen det...

Egentligen hade jag tänkt att hon skulle få sitt första bad igår också. men jag kände att det hade varit nog med äventyr så det fick vara till idag, det gick faktiskt helt ok! Hon tyckte inte om det och försökte gå upp ur diskhon hela tiden men hon sa inte ett knyst och det var inte svårt att klara det på egen hand. kunde t.o.m. knäppa ett kort ;-). Jag trodde att hon skulle vara jättesur på mig efteråt, men lite godis - och så var hon sitt gosiga vanliga jag!



Jag snodde in henne i en handduk och torkade av det värsta, sedan tog jag och testade hur hon skulle reagera på hårfönen(!), det gick bra det med medan jag höll i henne men även sedan jag släppt ned henne satt hon kvar och jag fick blåsa på håll (ca 1 m ifrån låg fönen igång på golvet) och det gick bra!


Jaha, så var det det där med 3 månaders bilden..!..   Jag är jätteimponerad av att uppfödaren lyckas få dem att stanna kvar och få så fina kort!! De brukar hjälpas åt, men ändå!! Yin var helt hopplös!! Min man fick jobba hårt för att hålla henne kvar på platsen vi valt ut och försökte med lock, pock godis och leksaker få henne att sitta någorlunda... Till slut var det bara att ge upp och vara nöjd med de kort som blev tagna... Det här blev de bästa...behöver jag säga mer?


Vår prinsessa är en helt underbar kisse, hon "pratar" om hon inte ser oss, så fort vi svarar blir hon nöjd. Om vi inte vet var hon är ropar vi bara hennes namn så ger hon sig till känna. Om hon är på väg att göra något hon inte får säger vi "nej" och oftast backar hon då. Uppfödaren och hennes familj har gjort ett jättebra jobb!! Att det går så bra som det gör med Yin är helt deras förtjänst!!


Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Tack snälla underbara du för alla fina ord! ♥ Ännu en skimrande skatt att ta fram vid behov.



Jag är så imponerad över att ni har hunnit med så mycket o att Yin är så framåt, men det har hon ju varit hela tiden. :)



Skönt för dig att få tillbaka din egen säng så snabbt. Yin är verkligen en tuffing som klarar av en stor (om än snäll) hund som Kira! Hälsa alla o pussa alla djuren. kram

2012-02-22 @ 17:07:28
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0